Dag 19 – Vilken sport jag tränar/tränat & åsikt

Jag har gått i konståkning, fotboll, ridning och gymnastik. Alla fyra är otroligt roliga sporter, men det finns bara en sport som har tagit mitt hjärta med storm och det är självklart sporten jag går i nu, alltså innebandy. Svårt att gissa eller? ;)
 
Vad tycker jag då om sporten egentligen? Enligt mig är innebandy världens bästa sport, den ger mig så otroligt mycket livsvilja. Vissa dagar när man bara vill försvinna helt och är på sjukt dåligt humör och de gånger jag har innebandyträning när det är så kan jag bara släppa all skit och fokusera på det jag älskar mest i hela världen. Jag älskar att springa, att vinna den där viktiga närkampen, att göra mål, göra det där lyckade passet, att känna att man för en gångs skull gör någon nytta. Sen finns det ju även de dagarna då man känner att allt går åt pipan. Inget av ovastående sakerna stämmer, men alla hamnar i svackor och det är då man ska kämpa mer än någonsin. För hur kul vore det om det alltid gick som en dans på rosor? Det är ju allt kämpade som gör att man känner att man utvecklas, motgångar som medgång. Man måste våga misslyckas för att kunna lyckas, samt lära sig av sina misstag. 
 
Det är sjukt hur lycklig denna sport gör mig, vad vore livet utan innebandy liksom? Den har räddat mig så otroligt många gånger i svåra tider, jag är så otroligt tacksam för att just denna sport finns. Sen har man ju världens bästa lag också, mina fina lagkamrater, mitt älskade notas.
 
Även stor kärlek till mitt gamla lag <3 
 
Alla har vi börjat någonstans. 
 
I motgång och i medgång. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min syster är en stor del till att jag idag har denna otroliga kärlek för innebandy. Utan henne hade jag mest troligtvis aldrig börjat med sporten. Jag ser upp till henne så otroligt mycket, min förebild. Älskade syster <3
 
 
 
 
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: